TITLE

DESCRIPTION

Kręgi

Kręgi w Niepublicznej Szkole Podstawowej czyli Kręgi klasowe

„Jestem, rozumiem, współpracuję

Celem zajęć jest lepsze wzajemne poznanie się uczniów, poznanie swoich mocnych stron, nauczenie się różnych sposobów bycia w grupie, radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, jakie się w grupie pojawiają, oraz wspólna zabawa i integracja.

Program  Kręgów klasowych opiera się na teorii Porozumienie Bez Przemocy (ang. Nonviolent Communication, NVC), porozumienie współczujące, w skrócie PBP - sposób porozumiewania się opracowany przez Marshalla Rosenberga

To umiejętności wskazywania na swoje potrzeby i sposoby ich zaspokajania, a także poznanie potrzeb innych ludzi – kolegów i koleżanek z klasy, rozumienie znaczenia  zaspokajania potrzeb

To umiejętność uważnego słuchania tego co mówią inni

Krąg zapewnia poczucie przynależności i wspólnoty oraz równowagę w zabieraniu głosu

Krąg daje każdemu z uczestników po kolei możliwość otrzymania uwagi grupy.

To co jest istotne w Kręgach to przestrzeń, żeby uczniowie mogli znaleźć czas i uwagę na siebie i na drugą osobę – oderwanie się od innych zajęć, skoncentrowanie się tylko na tym, co druga osoba mówi i co mówi dany uczeń.

Kręgi to:

  1. To czas kiedy można zrelaksować się i porozmawiać
  2. To czas kiedy można poznawać się i integrować
  3. To czas, kiedy można rozwiązywać kłopoty i konflikty
  4. To „wychowanie psychiczne”
  5. To czas budowanie wspólnoty klasowej
  6. To czas spojrzenia na swoje uczucia i poczucia tego co czuję
  7. To czas, kiedy zastanawiamy się co się ze mną dzieje, jak się dzisiaj mam, z czym przychodzę na zajęcia
  8. To czas, kiedy myślę o moich potrzebach, bo to one kierują moimi myślami i moim zachowaniem.

Kolejną cechą Kręgów jest sposób siedzenia. To, że tworzymy krąg jest bardzo cenną wartością, widzimy się nawzajem, reagujemy, współpracujemy, spieramy się lub bronimy swojego zdania. To pozwala na pilnowanie swojej kolejności i daje prawo wypowiedzi.

Na Kręgach poznajemy 4 etapowy model komunikacji, czym są stereotypy, przypinanie łatek, jak reagujemy na trudne komunikaty. Uczymy się, że każdy ma prawo do swoich uczuć, że uczucia mogą się zmieniać. Nie walczymy z uczuciami, ale uczymy się je rozpoznawać i to nie tylko te podstawowe jak radość czy smutek😊

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress