TITLE

DESCRIPTION

Zakończyliśmy V etap MegaMisji i zdobyliśmy książki, gry oraz tablet

Etap V MegaMisji dotyczy tego, jak w kreatywny sposób korzystać z różnych mediów i za pomocą cyfrowych narzędzi przetwarzać zdjęcia, dźwięki, a także obrazy.
  1. Zajęcia z fotografii cyfrowej.
Zajęcia rozpoczęliśmy od zapoznania się z ważniejszymi zasadami w fotografii. Poznaliśmy pojęcia: kadr, perspektywa i kompozycja. Na tablicy wypisaliśmy rodzaje kompozycji i perspektywy oraz obejrzeliśmy przykładowe zdjęcia. Rama obrazu poprzecinana nitkami posłużyła nam do nauki właściwego kadrowania. Pełni zapału przystąpiliśmy do zadań w każdym z trzech stanowisk. W trzech grupach segregowaliśmy zdjęcia na udane i nieudane oraz takie, które nie spełniają zasad dobrej fotografii, ale nam się podobają (stanowisko I), z przyborów szkolnych układaliśmy dowolną kompozycję: otwartą, zamkniętą, symetryczną lub asymetryczną i robiliśmy jej zdjęcia (stanowisko II), wykonywaliśmy zdjęcia roślince z trzech perspektyw: ptasiej, żabiej i "na wprost" (stanowisko III).   2. Zajęcia z nagrywania dźwięku. Najpierw  zrobiliśmy "burzę mózgów", aby wypisać najważniejsze odgłosy słyszane w szkole. Podzieliśmy się na dwie grupy i każda zaczęła planować, jakie dźwięki nagra i co kto po kolei będzie robił. Gdy już dźwięki zostały nagrane, odsłuchaliśmy nagranie i podsumowaliśmy zajęcia.   3. Zajęcia z tworzenia cyfrowych opowieści. Każda grupa otrzymała jedną historię do zilustrowania. Reprezentanci obu grup spróbowali odgadnąć treść opowieści grupy przeciwnej na podstawie obrazków. Na koniec każdy mógł zrobić zdjęcie jednej z ilustracji - tak powstały nasze cyfrowe opowieści.   4. Zajęcia z programem „Mały malarz”. Program ten nie ma dużych wymagań technicznych, ma kolorową grafikę i może urozmaicić naukę dzieciom, które znają już Painta. Strona do pobrania "Małego malarza" to: http://www.naukadladzieci.net/programy/4-maly-malarz Pierwsze zajęcia poświęciliśmy na poznawanie funkcji programu. Na kolejnych zajęciach omówiliśmy, jakie elementy znajdują się na pocztówkach pocztowych oraz gdzie należy wpisać adres i treść. Przystąpiliśmy do zadania Kuby i Julki: utworzenia własnej pocztówki w "Małym malarzu" na podstawie wybranej panoramy. Na tablicy wypisaliśmy, co mamy dorysować na zdjęciu: palmę, słońce, owoce na drzewach, rower, rzekę i nasze podpisy. Doskonale poradziliśmy sobie z wyzwaniem.   5. Zajęcia z tworzenia cyfrowych galerii. Na ostatnich zajęciach tego etapu poznaliśmy nowe słowo: digitalizacja. Ponieważ nie znaliśmy go wcześniej, chwilkę trwało, zanim ułożyliśmy z niego puzzle. Gdy już wiedzieliśmy, że digitalizacja to wprowadzanie do komputera źródeł historycznych w postaci cyfrowej, rozpoczęliśmy "wędrówkę" po wirtualnych galeriach polskich muzeów. Dzięki zdigitalizowanym materiałom obejrzeliśmy w Internecie kilka ciekawych zbiorów z muzeów z całej Polski. Na koniec robiliśmy zdjęcia przyniesionych przez nas prac, czyli tworzyliśmy własną cyfrową galerię. Dowiedzieliśmy się, że zdjęcia można publikować w Internecie. Nasze nowe nagrody w tym etapie: książki, gry i tablet: Szczegółowe relacje z zajęć można znaleźć na profilu naszej szkoły na stronie http://www.megamisja.pl

Marta Banaszek

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress