TITLE

DESCRIPTION

Zakończyliśmy IX etap MegaMisji – wygraliśmy książki, gry oraz zestaw plastyczny

Dziewiąty obszar kompetencji MegaMisji - "Kompetencje cyfrowe" - już za nami. Zdobyliśmy ostatnie dwie nagrody w programie: książki i gry oraz zestaw kreatywny. A przede wszystkim znów wiele się nauczyliśmy. 1. Wiele zagadnień już za nami, jednak do tej pory nie rozmawialiśmy jeszcze o tym, jak przygotować sobie stanowisko pracy z komputerem. Zajęcia rozpoczęliśmy od zadania w czterech grupach polegającego na wyszukiwaniu różnic pomiędzy dwoma obrazkami. Na każdym z nich była Julka siedząca przed komputerem. Zadaniem grup było porównanie obu obrazków, a później przekazanie ich do sprawdzenia grupie siedzącej naprzeciwko. Doszliśmy do wniosku, że tylko jeden obrazek przedstawiał prawidłowe przygotowanie się Julki do pracy z komputerem. Następnie zobaczyliśmy, jak wygląda w telefonie ikonka poziomu naładowania baterii. Każda z grup wykonała rysunek pokazujący różny poziom naładowania baterii. Podsumowaniem naszych zajęć był plakat, na którym zapisaliśmy wnioski z zajęć - o czym powinniśmy pamiętać, korzystając z komputera. Dzieci wykonały obrazki do zapisanych przez nas najważniejszych punktów. Plakat zawisł na szkolnym korytarzu, aby wszyscy uczniowie mogli się z nim zapoznać.     2. Wyszukać informację w Internecie? Nic prostszego. Okazało się jednak, że z kolejnością wykonywania działań do tego zmierzających wcale nie jest tak dobrze. Co najpierw, a co potem - na przepisie szukania informacji w Sieci skupiliśmy się na ostatnich zajęciach MegaMisji. Najpierw z rozsypanki zdań ułożyliśmy w dwóch grupach właściwą kolejność wykonywania ciasta. Bo ze znalezieniem informacji w Internecie jest jak z przepisem na ciasto - trzeba wykonać kolejne czynności. Następnie odkryliśmy na tablicy przepis na wyszukiwanie informacji w Sieci, gdzie kolejne czynności były pomieszane i trzeba było im nadać właściwą kolejność. Do tego zadania wykorzystaliśmy zabawę ruchową z przekazywaniem sobie markera jak sztafety w dwóch drużynach. Jeden zespół ustalił właściwą kolejność. Aby sprawdzić zdobytą wiedzę w praktyce, w ostatnim zadaniu na stronie www.eduscience.pl każdy musiał znaleźć informację, gdzie żyją Inuici. Na koniec wszyscy otrzymali czapkę kucharską z przepisem na znalezienie informacji w Internecie - zawieszona w widocznym miejscu przy komputerze w domu będzie przypominać, jak korzystać z wyszukiwarki internetowej.     3. Na tych zajęciach dzieci miały okazję sprawdzić swoją wiedzę na temat urządzeń komputerowych, nauczyły się wskazywać aktywne elementy strony internetowej czy najważniejsze części komputera. Na początku podzieliśmy się na dwie grupy - Drużynę Pierścienia i Drużynę Serca. Obie grupy odpowiadały na przemian na różne pytania, aby przejść kolejne etapy labiryntu od startu do mety. Oprócz pytań trzeba było jeszcze wykonać zadanie dodatkowe - wskazać na stronie internetowej elementy aktywne i nieaktywne. Należało również odpowiedzieć, z jakich elementów składa się komputer i do czego służą jego poszczególne urządzenia. Dla powtórzenia poprawnych odpowiedzi obie grupy dostały zadanie ułożenia zdań złożonych z dwóch rozciętych części. Gdy zdania zostały ułożone, drużyny zamieniły się miejscami i sprawdziły wyniki pracy kolegów. Wszystko zostało zrobione bezbłędnie!!! Brawo! Na koniec miłe zaskoczenie - wiedzieliśmy, że została nam do zdobycia ostatnia nagroda, ale nie spodziewaliśmy się jej na tym etapie, a tu nagle pojawiła się maszyna losująca! Z niecierpliwością czekamy na nowe książki i gry!!!     4. To były bardzo interesujące zajęcia z segregowania i zdobywania wiedzy na temat folderów. Pani Marta przyniosła tajemniczy kuferek, do którego dzieci musiały najpierw odnaleźć schowane w sali klucze. Znaleziono kilka kluczy i należało dopasować odpowiednie, aby otworzyć kuferek. Potem każdy z zamkniętymi oczami losował po dwie rzeczy z kuferka - różne pamiątki z wakacji. Przystąpiliśmy do posegregowania ich wg narysowanych ikonek folderów - Obrazki, Zdjęcia, Dźwięki, Filmy i Dokumenty. Dwie ikonki pozostały puste - Filmy i Dokumenty. Potem na komputerach otworzyliśmy folder "Wielkie porządki...", gdzie znalazły się foldery z tymi samymi ikonkami. Okazało się, że były tam zdigitalizowane pamiątki z naszego kuferka! Aby zapełnić folder Dokumenty, każdy napisał w edytorze tekstu, gdzie chciałby pojechać na wakacje. Na koniec zajrzeliśmy do folderu Film. Pani Marta nagrała gratulacje dla wszystkich za świetnie wykonane zadanie! Bardzo nam się podobały te zajęcia.     5. Te zajęcia bardzo, bardzo się dzieciom podobały, bo mogły przez chwilę poczuć się jak członkowie ekipy tworzącej własny film. Przygotowania do zajęć polegały na rozpisaniu kolejnych scen filmu oraz zgromadzeniu rekwizytów i kostiumów. Zajęcia rozpoczęliśmy od dyskusji, kto oprócz aktorów potrzebny jest do nakręcenia filmu, czyli kto wchodzi w skład ekipy filmowej. Sprawnie podzieliliśmy się nad dwie grupy: aktorów oraz członków wchodzących w skład ekipy: wybraliśmy reżysera, charakteryzatora, scenarzystę, dźwiękowca, operatora kamery oraz oświetleniowca, a także dwie dziewczynki pokazujące napisy do kolejnych scen, gdyż nasz film miał być niemy... Najpierw obejrzeliśmy fragment "Emigrantów" z Charliem Chaplinem, aby poznać cechy filmu niemego. Potem przypomnieliśmy sobie z poprzednich zajęć, z jakich perspektyw możemy robić zdjęcia i postanowiliśmy wykorzystać tę wiedzę w praktyce. Nasza ekipa po jednej szybkiej próbie przystapiła do nakręcenia filmu pt. "Czerwony Kapturek". Jak na pierwszy raz, poszło nam całkiem nieźle. Po obejrzeniu filmu zauważyliśmy kilka błędów, które należałoby poprawić. Biorąc jednak pod uwagę krótki czas na przygotowanie, na pochwałę zasługuje zgranie ekipy filmowej. Na koniec mogliśmy nareszcie rozpakować nagrody, które dotarły do nas w ferie - zestaw plastyczny oraz fantastyczne książki i gry. Ogromnie za nie dziękujemy!!!!              

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress